مرجع معتبر حقوقی برای معرفی بهترین وکیل تخصصی در تهران

مرجع معتبر حقوقی برای معرفی بهترین وکیل تخصصی در تهران

مشاوره حقوقی در کلیه زمینه های حقوقی ، کیفری و خانواده
مرجع معتبر حقوقی برای معرفی بهترین وکیل تخصصی در تهران

مرجع معتبر حقوقی برای معرفی بهترین وکیل تخصصی در تهران

مشاوره حقوقی در کلیه زمینه های حقوقی ، کیفری و خانواده

اختلاف وراث در تقسیم ارث

اختلاف وراث در تقسیم ارث

وقتی صحبت از ارث میشه مسلما اختلافاتی نیز به همراه خواهد داشت،این مقاله"اختلاف وراث در تقسیم ارث" مختص همین موضوع می باشد و سعی کردیم تمام عانوین رو توضیح دهیم.همراه ما باشید....

اختلاف در تقسیم ارث

اختلاف در تقسیم ارث

یکی از موضوعات چالش بر انگیز در عصر حاضر اختلاف در تقسیم ارث است.

به صورت کلی قانون هیچگاه در روابط بین دو شخص دخالت نمیکند مگر اینکه آن دو شخص با یک دیگر همکاری نکنند و به اصطلاح حقی دیگری را ضایع کند

این موارد ممکن است در ارتباط زن و شوهری و یا حتی در پرداخت نفقه هم صورت گیرد.

به هر حال زمانی قانون در این موضوعات دخالت میکند که عدالت به طور کامل انجام نشود، در رابطه با اختلاف تقسیم ارث هم دقیقا همین توضیحات حاکم است یعنی اگر بعد از فوت متوفی، وارثان بتوانند ارث به جای مانده را با رضایت وراث دیگر تقسیم کنند که هیچ مشکلی پیش نمی آید، اما اگر حتی یک نفر از وراث نسبت به تقسیم ارث احساس کند که حقش ضایع شده و یا اینکه این تقسیم برابر نبوده میتواند درخواست تقسیم ترکه به دادگاه محل سکونت خود ارائه دهد.

نکته مهم: در همین ابتدای مسیر به این موضوع دقت کنید، اختلافات وراث جز اختلافات خانوادگی میباشد و میبایست تا میتوانید این قبیل مشکلات را در بین وراث حل کنید و مراجعه به دادگاه اولویت آخر شما باشد.

ادامه مطلب...

معامله ملک ارثی توسط وکیل

معامله ملک ارثی خیلی از نکات حقوقی را همراه خود دارد که حتما باید از آنها اطلاع کامل داشته باشید. در این مطلب "معامله ملک ارثی توسط وکیل" قصد داریم به تمامی این نکات حقوقی بپردازیم در ادامه همراه ما باشید...

ملک ارثی

معامله ملک ارثیمعامله ملک ارثی توسط وکیل

به ملک هایی گفته میشود که صاحب ملک از دنیا رفته باشد و طبق قوانین حاکم بر کشور، وراث با انجام مراحلی میبایست درصدی از آن ملک را به نام خویش کنند،زمانی که وراث بیش از یک نفر باشند،معمولا مالکیت به صورت مشاع در نظر گرفته میشود.

✔ بیشتر بخوانید : نکات حقوقی در مورد ارث

یکی از موارد که در این باب باید رعایت کرد رسیدگی و توجه وصیت نامه متوفی است، مثلا زمانی که متوفی وصیت نامه مِن باب ملک از خود بجای گذارد و سهم های خاصی را برای وراث در تعیین کند که به همین دلیل قانون بر پایه وصیت عمل خواهد کرد.

یکی از مسائل که در این خصوص به چشم میخورد به این صورت است که معمولا وراث ملک متوفی را به صورت مشاعی بین خود تقسیم میکنند و یا اینکه به طور کامل آن را میفروشند و بعد از دریافت مبلغ ملک، به صورت توافقی مبلغ ملک را بین یک دیگر تقسیم میکنند.

در ادامه مراحلی را که وراث باید برای معاملات ملک های ارثی انجام دهند را به طور مختصر توضیح خواهیم داد.

1.تعیین تکلیف نمودن صاحب ملک

از جمله مواردی که به شدت مهم است، تعیین تکلیف نمودن این موضوع است که صاحب ملک دقیقا چه شخصی است!!! بله توجه به این موضوع آن قدر اهمیت دارد که شما در وهله اول باید سند را ببینید و سپس اطمینان حاصل نمائید که صاحب ملک از دنیا رفتد و یا اینکه در قید حیات است، زیرا زمانی که شما ملکی را خریداری کنید که اگر صاحب آن فوت شدِ است، احتمال اینکه افراد بخواهند سرتان کلاه بزارند بسیار بالاست.

2.دریافت برگه انحصار وراثت

دومین مرحله که شما باید نسبت به آن حساسیت لازم را داشته باشید، دریافت برگه انحصار وراثت یا همان گواهی انحصار وراثت است، با این عمل شما به راحتی متوجه خواهید شد که طرف معامله ملک شما دقیقا چه افرادی هستند.

✖نکته مهم:

در همین حین باید علاوه بر مشاهده گواهی انحصار وراثت حتما شناسنامه و مدارک متوفی را به طور دقیق بررسی کنید و در آخر برای مطمئن شدن خیالمان حتما از اداره ثبت احوال، استعلام وراث ملک را دریافت کنیم.

ادامه مطلب...

نکات حقوقی در مورد ارث

نکات حقوقی در مورد ارث

سلام کاربران همیشگی سایت آسایش گستران ^_^ خوب در این مقاله به نکات حقوقی در مورد ارث میپردازیم که خیلی حائز اهمیت هستش این نکات رو بدونید... پیشنهاد میشود حتما تمام این مطلب رو بخونید و نکته برداری کنید...

نکات حقوقی در ارث


یکی از مسائل خیلی مهم در خانواده ها این است که چگونه باید ارث را دریافت کنند و در همین راستا میبایست به چه نکات حقوقی توجه نمایند، در ادامه توضیحات بیشتری در رابطه با این موضوع قید خواهیم کرد.

✔ بیشتر بخوانید : وکیل ملکی و نکات مربوط به وصیت نامه و ارثیه

طبقات در ارث

یکی از نکات حقوقی در ارث توجه به طبقات است، این عنوان در واقع به معنای بازماندگان متوفی به ترتیب درجه رابطه خویشاوندی شخص متوفی است، در واقع زمانی که طبقات اول نباشند طبقات بعدی ارث را دریافت میکنند.

نکته کلیدی: هر طبقه دارای درجه میباشد که خود شامل درجه یک، دو و سه است، به همین ترتیب اعضا میتوانند ارث را دریافت کنند، و به صورت کلی برای دریافت ارث در ابتدا به طبقه توجه میکنیم و در آخر به درجه طبقه دقت میکنیم.

ادامه مطلب...

خرید و فروش ملک بدون سند

خرید و فروش ملک بدون سند

خرید و فروش ملک بدون سند ؟!!! همچین چیزی ممکنه اصلا؟ خب در ادامه این مطلب"خرید و فروش ملک بدون سند" همراه ما باشید تا در این موضوع به صورت کامل توضیح دهیم...

معامله املاک بدون سند


معامله ای که بدون سند به انجام میرسد، در اصل به دلیل شرایط ناپایدار اقتصادی و رکود اقتصادی است، تمام این ها عواملی هستند که باعث میشود خریداران دست به ریسک زده و به جای خرید خانه و انتقال صد در صدی مالکیت، اقدام به خرید خانه بدون سند کنند که خود دارای تنش های زیادی میباشد، این قبیل معاملات که بیشتر به دلیل افزایش هزینه ها اتفاق می افتد با خود مشکلات را هم به همراه دارد، دلیل این مشکلات هم برای این است که چنین املاکی دارای سند مالکیت نیستند به همین دلیل ارزان تر به اشتراک گذاشته میشوند.

توجه: املاکی که دارای سند مالکیت هستند به مراتب ارزش قیمتی بالاتری نسبت به املاکی که بدون سند مالکیت هستند را دارند.

ادامه مطلب...

وکیل ملکی در خارج از کشور

وکیل ملکی در خارج از کشور

اخذ وکیل ملکی در خارج از کشور توسط معتبرترین موسسه حقوقی ایران (موسسه حقوقی آسایش گستران) در ادامه این مطلب"وکیل ملکی در خارج از کشور" همراه ما باشید...

مسائل کابردی حقوقی در خرید ملک خارجی


خرید یک ملک آن هم از خارج کشور، از جمله دغدغه هایی است که افراد روزانه با آن برخورد میکنند، و دقیقا نمیدانند که چگونه میتوان یک ملک را به صورت قانونی آن هم از داخل ایران خریداری نمود، الخصوص زمانی که کلاهبرداری های این چنینی هم به شدت زیاد شده و افراد بسیاری از سرمایه خود را از دست میدهند، همین دلایل است که وجود یک وکیل یا مشاور حقوقی را تا حد زیادی اثر گذار میکند.

✔ بیشتر بخوانید : قیمت گذاری ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری

از جمله امور قانونی که وکیل انجام میدهد به شرح ذیل است:

1.در اصل شما وقتی اقدام به اخذ وکیل مینمائید تمام قواعد قانونی خرید ملک بر عهده وکیل است و ایشان موظف است که تمام کارها را خود به صورت کاملا قانونی به سرانجام برساند.

2.همانطور که میدانید قوانین ملکی هر کشور با کشور دیگر متفاوت است و به همین دلیل وجود وکیل بسیار حائز اهمیت میباشد چرا که این وکلا به تمام مسائل قانونی کشورهای دیگر آگاه هستند و به راحتی میتوانند ملک مورد نظر شما را خریداری کنند.

ادامه مطلب...