مرجع معتبر حقوقی برای معرفی بهترین وکیل تخصصی در تهران

مرجع معتبر حقوقی برای معرفی بهترین وکیل تخصصی در تهران

مشاوره حقوقی در کلیه زمینه های حقوقی ، کیفری و خانواده
مرجع معتبر حقوقی برای معرفی بهترین وکیل تخصصی در تهران

مرجع معتبر حقوقی برای معرفی بهترین وکیل تخصصی در تهران

مشاوره حقوقی در کلیه زمینه های حقوقی ، کیفری و خانواده

انواع دعاوی در دادگاه به نقل از وکیل دادگستری

انواع دعاوی در دادگاه به نقل از وکیل دادگستری

دعاوی، انواع مختلفی دارند که شناسایی و تفکیک آنها از یکدیگر به منظور اقامه دعوی در دادگاه صالح حائز اهمیت است. یعنی این که باید نوع دعوی را به درستی تشخیص دهیم تا بتوانیم دادگاه صالح به رسیدگی را تعیین کنیم. بنابراین، در قدم اول برای طرح دعوی باید ابتدا بتوانیم نوع دعوی را تعیین کنیم. پس از تعیین نوع دعوی می‌توان با ارائه دادخواست یا شکواییه خود به دادگاه صالح، آن را پیگیری نمود. در مطلب «انواع دعاوی در دادگاه به نقل از وکیل دادگستری» به معرفی انواع دعوی و دادگاه صالح رسیدگی‌ کننده به آن می‌پردازیم.

دعوی چیست؟

انواع دعاوی در دادگاه به نقل از وکیل دادگستری
انواع دعاوی در دادگاه به نقل از وکیل دادگستری

دعوی از مشتقات واژه ادعا است. ادعا در خصوص مسئله‌ای که وجود یا عدم وجود آن به نفع دیگری ثابت و احراز نشده است. برای نمونه، زمانی که فردی دعوی الزام به تنظیم سند رسمی علیه دیگری طرح می‌نماید، مدعی انتقال مال از سوی دیگری به خود است. مسئله انتقال مال مزبور، تا زمان اثبات آن در دادگاه صالح صرفاً یک ادعا است.

انواع دعوی بر اساس موضوع

در ابتدا باید دعاوی را بر اساس موضوع تقسیم‌بندی نماییم. برای ارائه تقسیم بندی دعاوی بر اساس موضوع باید ابتدا به این سؤال پاسخ دهیم که منشأ دعوی چیست؟ آیا حقوق مدنی ما تضییع شده و یا جرمی ارتکاب یافته است؟ چنانچه عوی به دلیل تعهدات و حقوق مدنی ما در قبال سایر افراد باشد، دعوی حقوقی است اما اگر دعوی به دلیل ارتکاب جرم باشد، دعوی از نوع کیفری است. البته لازم به ذکر است که برخی دعاوی که کارمندان علیه دولت و یا مردم عادی علیه سازمان‌های مختلف دولتی اقامه می‌نمایند، می‌تواند در زمره دعاوی اداری قرار گیرد.

بنابراین اگر بخواهیم دعاوی را بر اساس موضوع تقسیم‌بندی نماییم، سه گروه می‌شوند: دعاوی حقوقی، کیفری و اداری. در ادامه به تشریح هریک از انواع این دعاوی می‌پردازیم.

 بیشتر بخوانید : بررسی انواع حق در حقوق مدنی توسط وکیل

دعوی حقوقی

به طور کلی اگر بخواهیم تعریفی واضح و قابل فهم از دعوی حقوقی ارائه دهیم، باید بگوییم:

چنانچه منشأ یک دعوی اختلاف بر سر حقوق و تعهدات آنها در قبال یکدیگر باشد، دعوی مطرح شده از نوع حقوقی است. غالب دعاوی حقوقی ناشی از معاملات مالی بین اشخاص و یا روابط خانوادگی (زوجیت، ارث و مسائلی از این قبیل است. قواعد مرتبط با دعاوی حقوقی در قوانینی همچون قانون مدنی و قانون حمایت از خانواده تعیین و پیش‌بینی شده است. البته برخی قوانین خاص مثل قانون امور حسبی نیز در این خصوص وجود دارند که قاضی باید در رسیدگی خود به این قوانین نیز توجه داشته باشد. آیین رسیدگی به دعاوی در محاکم حقوقی، در قانون آیین دادرسی مدنی پیش‌بینی شده است.

دعوی کیفری

در یک تعریف ساده، دعوایی کیفری است که فردی بر اساس آن علیه دیگری اعلام جرم نموده و تقاضای مجازات وی را از دادگاه می‌‎نماید. به عبارت دیگر، هنگامی که جرمی رخ می‌دهد، فرد متضرر از جرم برای جبران زیان ناشی از آن اقدام به طرح دعوی علیه مجرم می‌نماید. دادگاه پس از احراز ارتکاب جرم توسط متهم، او را به مجازات‌های مقرر قانونی از قبیل اعدام، حبس، پرداخت دیه و خسارات، شلاق و غیره محکوم می‌نماید.

برای اقامه دعوی کیفری، فرد شاکی باید شکوائیه‌ای را علیه متهم تنظیم و به دادگاه تقدیم نماید. قانون مجازات اسلامی و برخی قوانین خاص دیگر مثل قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس، ارتشا و کلاهبرداری از جمله قوانینی است که قاضی باید بر اساس آن اقدام به صدور حکم نماید. شیوه رسیدگی دادگاه‌ها به دعاوی کیفری در قانون آیین دادرسی کیفری آمده است.

ادامه مطلب....

مجازات تجاوز به عنف

مجازات تجاوز به عنف

مجازات تجاوز به عنف

چنانچه قربانی تجاوز بتواند در دادگاه ادعای خود مبنی بر وقوع تجاوز به عنف را اثبات نماید، حکم صادره برای او اعدام خواهد بود. لیکن باید توجه داشت که در پرونده‌های تجاوز به عنف اصل بر رضایت قربانی است و بار اثبات عدم رضایت بر عهده خود او می‌باشد. چنانچه یک مرد، با دادن وعده ازدواج دختر بالغ و عاقلی را وادار به برقراری رابطه جنسی نماید، عمل ارتکابی تجاوز به عنف نیست. زیرا رضایت دختر در این فرض وجود دارد. به هر حال، در صورت وقوع و احراز تجاوز به عنف:

– ضمانت اجرای کیفری همانطور که بیان شد اعدام است.

– از حیث مدنی نیز شخص متجاوز مسئولیت داشته و باید جبران خسارت نماید. لیکن چنانچه زن قربانی:

الف- باکره بوده باشد: مستحق ارش البکاره و مهرالمثل خواهد بود.

ب- باکره نباشد: صرفاً مستحق مهرالمثل است.

جهت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری با ما در ارتباط باشید

راه های ارتباطی جهت مشاوره با بهترین وکیل ها به شرح زیر می باشد:

اینستاگرام: vakilsite@

تلگرام: vakil | @vekalat@

واتساپ: 989124920000+

چگونگی اثبات تجاوز به عنف در دادگاه

همانطور که گفتیم، در دعاوی کیفری با موضوع تجاوز به عنف اصل بر رضایت قربانی است. یعنی این خود شخص قربانی است که باید در دادگاه عدم رضایت خود را اثبات کند. بنابراین دو مسئله باید توسط قربانی در دادگاه اثبات شود تا وقوع جرم تجاوز به عنف نیز از سوی دادگاه احراز گردد. این دو مسئله به قرار زیر است:

الف- برقراری رابطه جنسی

ب- عدم رضایت قربانی

به طور کلی، با پررنگ‌تر شدن نقش رسانه‌های اجتماعی و به تبع آن بالا رفتن آگاهی‌های عمومی، امروزه ضمن از بین رفتن قبح اعلام و دادخواهی بابت این مسئله، تمام خانم‌ها باید بدانند که در صورت وقوع تجاوز:

1- مراجعه به نزدیکترین کلانتری و یا دادسرا

2- ارجاع از کلانتری یا دادسرا به پزشکی قانونی

3- عدم استحمام یا تعویض لباس

4- جمع‌آوری پیام‌ها و تماس‌ از سوی فرد متجاوز.

ادامه مطلب...

https://nolo.asia/%d9%88%da%a9%db%8c%d9%84-%d8%af%d8%a7%d8%af%da%af%d8%b3%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d9%88-%d8%a7%d8%ab%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d8%aa%d8%ac%d8%a7%d9%88%d8%b2-%d8%a8%d9%87-%d8%b9%d9%86%d9%81/

دریافت حکم تخلیه مستأجر توسط وکیل

دریافت حکم تخلیه مستأجر توسط وکیل

امروزه با بالا رفتن قیمت خرید ملک، یکی از مهمترین عقودی که به کرّات میان مردم منعقد می‌گردد، عقد اجاره است. بر اساس قانون، عقد اجاره به این معنا است که یک فرد منافع مال خود را برای مهلتی مشخص و در ازای دریافت مبلغی معین در اختیار دیگری قرار دهد. لیکن چنانچه مستأجر به برخی از تعهدات مندرج در قرارداد عمل ننموده و یا در موعد معین از تخلیه عین مستأجره سر باز زند، موجر می‌تواند تخلیه آن را از مراجع صالح قضایی درخواست نماید. در مطلب «دریافت حکم تخلیه مستاجر توسط وکیل» به بررسی شرایط آن می‌پردازیم.

عقد اجاره

دریافت حکم تخلیه مستاجر توسط وکیل

همانطور که در مقدمه عنوان شد، اجاره عقدی است که در آن موجر (مالک) منافع مال خود را برای مدت زمانی مشخص و در ازای دریافت مبلغی معین به دیگری (مستأجر) می‌سپارد. بنابراین:

1- اجاره عقدی موقت و مدت دار است؛ یعنی این که مدت زمانی مشخص در قرارداد ذکر می‌شود که عقد در همان مدت معتبر است.

2- در اجاره مستأجر مالک منفعت مال مورد اجاره می‌گردد. یعنی این که در عقد اجاره اصل مال به ملکیت مستأجر در نمی‌آید. بلکه منافع مال موضوع عقد بوده و به ملکیت مستأجر در می‌آید.

3- مبلغ قابل پرداخت در عقد اجاره باید در موعد و یا مواعد معینی که بین موجر و مستأجر مقرر شده است، پرداخت گردد. این امر از تعهدات مستأجر در قرارداد اجاره است که باید حتماً به آن پایبند باشد.

 بیشتر بخوانید : 19 نکته در تنظیم قرارداد اجاره توسط وکیل ملکی

تعهدات مستأجر در قرارداد اجاره

در قرارداد اجاره تعهدات مختلفی برای مستأجر پیش‌بینی شده است که عدم رعایت برخی از آنها از سوی مستأجر می‌تواند سبب صدور حکم تخلیه عین مستأجره گردد. در این قسمت از مطلب «دریافت حکم تخلیه مستأجر توسط وکیل» به تبیین و بررسی مهمترین تعهدات مستأجر می‌پردازیم:

ادامه مطلب...

https://nolo.asia/%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d8%ad%da%a9%d9%85-%d8%aa%d8%ae%d9%84%db%8c%d9%87-%d9%85%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%ac%d8%b1-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b7-%d9%88%da%a9%db%8c%d9%84/

شماره وکیل پایه یک دادگستری در مشهد 09159159150

شماره وکیل پایه یک دادگستری در مشهد 09159159150

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد (‌استان خراسان رضوی‌)،خیلی از دوستان با جستوی این جلمه در گوگل دنبال یک وکیل خوب هستند.ما در این مطلب” شماره وکیل پایه یک دادگستری در مشهد 09159159150 ” تمام راه های ارتباطی با یک وکیل پایه یک دادگستری را بهتون معرفی می کنیم.شما می توانید انتهای همین صفحه در قسمت “دیدگاه ها” سوال حقوقی خود را برای مشاورین ما ارسال نمایید.(مشاوره رایگان تنها به یک سوال شما) ما در کمترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

شماره موبایل و تلفن وکیل

شماره وکیل پایه یک در مشهد
شماره وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

چرا وکیل پایه یک دادگستری؟خب وکیل پایه یک دادگستری با گذراندن آزمون های سخت حقوقی،با تجربیاتی که طی چندین سال سابقه کاری در امور پرونده های حقوقی دارد می تواند بهترین گزینه برای انتخاب وکیل باشد.وکیل پایه یک با ارائه استراتژی های برتر دفاعی می تواند شما در پرونده های حقوقی و کیفری همراهی کند و از حق و حقوقتان به خوبی دفاع کند.

از طریق راه های ارتباطی ذیل با بهترین وکلای مشهد تماس حاصل فرمایید:

شماره موبایل وکیل:

09159159150

شماره تلفن وکیل:

38332020- 051

از طریق شماره های فوق اقدام به دریافت مشاوره رایگان نمایید و در صورت نیاز اقدام به اخذ وکیل کنید.

ادامه مطلب...

https://nolo.asia/%d8%b4%d9%85%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d9%88%da%a9%db%8c%d9%84-%d9%be%d8%a7%db%8c%d9%87-%db%8c%da%a9-%d8%af%d8%a7%d8%af%da%af%d8%b3%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b4%d9%87%d8%af/

انواع حق مالی و غیرمالی

انواع حق مالی و غیرمالی

یکی از ابتدایی‌ترین و مهمترین تقسیم‌بندی‌هایی که از سوی حقوقدانان برای بررسی حقوق افراد به عمل آمده است، تقسیم حق به مالی و غیرمالی است. اما حق مالی و غیرمالی چیست؟ و چه تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته و چگونه از هم قابل تفکیک هستند؟ در ادامه مطلب به این سؤالات پاسخ خواهیم داد.

حق مالی

حق مالی، حقی است بر مبنای یک مال به وجود آمده و بر اساس قانون قابل تبدیل و تقویم به پول است. هدف از ایجاد حق مالی، تأمین نیازهای مالی و مادی افراد است. اگر بخواهیم یک مثال واضح از حقوق مالی شناخته شده ارائه بدهیم، می‌توانیم به حق مالکیت اشاره نماییم. مالکیت، یکی از مهمترین حقوق مالی افراد است که به کرّات و شدیداً در مفاد قانونی مختلف و نیز آموزه‌های دینی اسلام مورد حمایت قرار گرفته است. بنابراین، مالکیت فرد نسبت به هر مال و ملکی، از نوع حقوق مالی است.

حق غیرمالی

مبنای ایجاد چنین حقی نیازهای غیرمادی و عاطفی افراد است. یعنی هدف از ایجاد این حق، برطرف نمودن احتیاجات غیرمالی افراد است و ربطی به اموال و املاک اشخاص ندارد. یک مثال واضح از حقوق غیرمالی افراد، حقوقی است که مربوط به افراد خانواده می‌شود. مثل حق زوجیت، حق ابوت و … . این حقوق غیرمالی، قابل تقویم به پول نیستند و نمی‌توان آنها را مورد معامله قرار داد.

تا این‌جا توانستیم تعریفی نسبتاً دقیق از حقوق مالی و غیرمالی ارائه دهیم. اما اساساً تفاوت این دو حق در چیست و چرا این تقسیم‌بندی از سوی حقوقدانان ارائه شده است؟

ادامه مطلب...

https://nolo.asia/%d9%88%da%a9%db%8c%d9%84-%d8%af%d8%a7%d8%af%da%af%d8%b3%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b9%d8%b1%db%8c%d9%81-%d8%ad%d9%82-%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c-%d9%88-%d8%ba%db%8c%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%84/