مرجع معتبر حقوقی برای معرفی بهترین وکیل تخصصی در تهران

مرجع معتبر حقوقی برای معرفی بهترین وکیل تخصصی در تهران

مشاوره حقوقی در کلیه زمینه های حقوقی ، کیفری و خانواده
مرجع معتبر حقوقی برای معرفی بهترین وکیل تخصصی در تهران

مرجع معتبر حقوقی برای معرفی بهترین وکیل تخصصی در تهران

مشاوره حقوقی در کلیه زمینه های حقوقی ، کیفری و خانواده

کودک همسری در ایران

کودک همسری در ایران

برای اینکه متوجه عمق فاجعه‌ی کودک‌همسری در ایران شوید، فقط کافی‌ست تصور کنید! کودک 10 ساله و نحیفی که بلندای قامتش حتی آنقدری نیست که دستش به کابینت‌­های بالایی و دستگیره اتوبوس برسد! هنوز عروسک‌­بازی می‌­کند و از ازدواج فقط همین را که زن و مرد کنار هم می­‌نشینند و جشنی برپا می­‌شود، می‌داند. دختربچه غرق در دنیای کودکانه خویش است، که ناگهان خبردار می­‌شود از فردا همسر مردی­‌ست که سه دهه از او بزرگتر است! برای نگارش این مقاله از توضیحات وکیل پایه دادگستری بهره برده‌ایم.

همانطوری که از عنوان مطلب مشخص است، ما در این نوشتار کوتاه سعی بر بررسی جنایتی غیرقابل‌گذشت به نام کودک­‌همسری در ایران (با تمرکز بر ازدواج دختران) داریم. اما پیش از اینکه به صورت جدی وارد بحث شویم، چند سطری به عنوان پیش­‌نیاز موضوع تقدیم شما می­‌شود که مطالعه­‌اش خالی از لطف نیست.

کودک کیست؟

کودک همسری در ایران

بر اساس مفاد پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک، کودک کسی است که سن او کمتر از ۱۸ سال باشد. طبق تعاریف مختلف، ” ازدواج زودهنگام یا کودک­‌همسری به ازدواجی اطلاق می‌شود که زوجین یا یکی از آنان به سن 18 سالگی نرسیده باشند.”

در ایران هم مانند دیگر جوامع در حال توسعه و سنتی، پدیده کودک‌­همسری به شکل قابل‌توجهی در نقاط مختلف کشور شایع است. باید در نظر داشته باشیم که در بیشتر نظام‌های حقوقی برای آغاز زندگی مشترک، داشتن حداقلی از سن پیش‌بینی شده و ازدواج در سنین کمتر از آن را یا منع، یا مشروط به تحقق شرایطی کرده‌اند.

 بیشتر بخوانید : احقاق حقوق کودکان به بیان وکیل معتبر دادگستری

بلوغ چیست؟

سخنی با آنها که دغدغه­‌ی جهانی بهتر دارند:

مسئله کودک­‌همسری در ایران از گذشته تا به امروز در بعضی نقاط به صورت متمرکز و در سایر نقاط به صورت پراکنده وجود داشته است و روز به روز هم به آمار آن افزوده می­‌شود. از همین رو در این مقاله سعی می‌کنیم به بررسی این پدیده آسیب‌­زا از دیدگاه فقهی و حقوقی بپردازیم و نگاه کوتاهی هم به دیدگاه قانون سایر کشورها در این مسئله داشته باشیم.

اگر شما هم دغدغه این موضوع را دارید، لطفا تا آخر مقاله با وکیل آسایش‌گستران همراه باشید.

ازدواج یا خاله­‌بازی؟!

ازدواج کودکان یا کودک‌همسری نوعی ازدواج رسمی یا غیررسمی است که در آن فرد پیش از رسیدن به ۱۸ سالگی وارد پیمان زناشویی می‌شود. متاسفانه شایع‌ترین آن، ازدواج دختران کم‌­سن با مردانی­‌ست که به صورت غیرمتعارف از آن‌ها بزرگترند و این قضیه

.بیشتر در جو‍امع سنتی و کشورهای مذهبی رایج است. کودک‌همسری در ایران نیز با همین شرایط اتفاق می‌افتد

حداقل سن ازدواج تعیین­‌شده در قانون بسیاری از حوزه‌های قضایی ۱۸ سال است. عموماً عبارت «کودک‌همسری» در مورد کودکان دختری به‌کار می‌رود که با مردان بزرگسال به خاطر اجبار حاصل از سنت‌های قومی، غلبه‌­ی روح مردسالارانه، فقدان دانش و تحصیلات یا مشکلات اقتصادی خانواده ازدواج می‌کنند.

وکیل ارث و میراث 09124970000

وکیل ارث و میراث 09124970000

شماره وکیل ارث و میراث 09124970000 این روزا وراث برای تقسیم ارث یا طی کردن مراحل انحصار وراثت از یک وکیل دادگستری استفاده می کنند.همچنین خیلی از اشخاص بخاطر عدم آگهی از روند قانونی تقسیم ارث از یک وکیل ارثیه مشاورات لازم را دریافت می کنند.ما در این مطلب قصد داریم بهترین راه های ارتباطی با یک وکیل مجرب و با تجربه در امور ارث و میراث را به شما معرفی کنیم.

وکیل ارث و میراث در تهران

وکیل ارث

برای ارتباط مستقیم و تلفنی با دفتر وکیل در تهران می توانید با این شماره 88403987- 021 تماس حاصل فرمایید.

وکیل ارث و میراث در مشهد

موسسه حقوقی آسایش گستران شعبه دیگر خود را نیز در استان خراسان رضوی در شهر مشهد افتتاح کرد. این موسسه با توجه باز خورد های اخیر و تماس های دریافت شدِ متوجه کمبود موسسه حقوقی در مشهد شد و تمام تلاش خود را در طی چندماه اخیر کرد تا شعبه دیگر خود را در این شهر تاسیس نماید.

شماره موبایل وکیل ارث و میراث:09159159150

شماره دفتر مشهد:05138332222

نقش وکیل در تقسیم ارث بین ورثه

وکیل ارث چه وظایفی دارد؟

وکیل تقسیم ارث و اموال شخصی است که بصورت کامل از قوانین کشور از جمله قوانین مربوط به امور حسبی اطلاعات داشته باشد و بهترین راه حل را برای موکل خویش انتخاب می کند.

زمانی که شما یک وکیل در امور ارث و میراث اخذ می کنید در واقع یک وکیل حرفه ای که تجربه خود را صرفا در این جهت گذاشته است اخذ کرده اید نه یک وکیلی که در انواع امورات حقوقی نقش دارد. بهتر بگویم وقتی شما وکیل ارث میراث اخذ می کنید این وکیل سالهاست که در امورات مربوط به تقسیم ترکه و ارث و میراث سروکار داشته است و تجربیات بسیاری دارد که میتواند به موکل خود ارائه دهد.

انواع مهریه به لحاظ نحوه پرداخت

انواع مهریه به لحاظ نحوه پرداخت

انواع مطالبه مهریه

به طور کلی، دو حالت برای نحوه پرداخت مهریه در قانون پیش‌بینی شده است: عندالمطالبه و عندالاستطاعه. نحوه پرداخت مهریه در سند نکاحیه تعیین می‌گردد. هر یک از این اصطلاحات، مفهومی متفاوت و بار حقوقی جداگانه‌ای دارند. در ادامه به تعریف هر یک از این اصطلاحات می‌پردازیم.

مهریه عندالمطالبه

در اغلب موارد، مهریه زن در سند نکاحیه او عندالمطالبه تعیین می‌گردد. بدین معنا که هر لحظه‌ای که زن اراده کرده و مهریه خود را از همسرش مطالبه کند، مرد موظف به پرداخت مهریه او است.

مهریه عندالاستطاعه

این نوع از مهریه حالتی استثنایی دارد لیکن بنا به توافق طرفین امکان دارد که نحوه پرداخت مهریه به صورت عندالاستطاعه تعیین شده باشد. مهریه عندالاستطاعه بدین معنا است که چنانچه مرد تمکن مالی لازم را داشته ملزم به پرداخت مهریه زوجه است. تفاوت عمده‌ای که در مهریه عندالمطالبه و عندالاستطاعه وجود دارد، در خصوص بار اثبات است. یعنی این که در مهریه عندالمطالبه چنانچه مرد تمکن مالی پرداخت مهریه را نداشته باشد، او است که باید اعسار خود از پرداخت را اثبات کند ولی در نهریه عندالاستطاعه این زن است که باید تمکن مالی همسر خویش را در پرداخت مهریه‌اش ثابت کند.

شرایط مال مورد مهریه

مالی که مورد مهریه قرار می‌گیرد، باید شرعاً و قانوناً شرایطی داشته باشد که در ادامه به تشریح آنها می‌پردازیم:

الف- مالیت داشته باشد: بدین معنا که دارای ارزش مادی و منفعت اقتصادی باشد.

ب- معلوم و معین باشد: بر اساس مقررات قانون مدنی، مالی معین و معلوم است که مقدار، جنس و اوصاف آن دقیقاً تعیین شده باشد.

ج- تحت تملک زوج باشد: یعنی زوج تنها مالی را می‌تواند به عنوان مهریه همسر خویش قرار دهد که متعلق به خود او بوده و مالکیت آن را دارا باشد. چنانچه مال مورد مهریه متعلق به شخص دیگری باشد، رضایت و امضای وی کتباً، قانوناً و شرعاً قید شده باشد.

 بیشتر بخوانید : وکیل پایه یک دادگستری برای مطالبه مهریه

ضمانت اجرای کیفری در مطالبه مهریه

وکیل مطالبه مهریه

با توجه به این امر که طی سالیان اخیر، مبالغ هنگفتی به عنوان مهریه تعیین می‌‌شد و همین موضوع سبب افزایش شدید تعداد زندانیان مهریه گردید. بنابراین قانونگذاران به این نتیجه رسیدند که تغییری در قوانین مربوط به مهریه ایجاد کنند تا از افزایش سرسام‌آور تعداد سکه‌های مهریه و شمار زندانیان ناشی از آن بکاهند. در نتیجه قانونی تصویب شد که به موجب آن زوجه می‌تواند هر میزان مهریه که می‌خواهد را تعیین کند، لیکن صرفاً تا 110 سکه بهار آزادی ضمانت اجرای کیفری دارد. یعنی چنانچه مرد از پرداخت یکجا و یا اقساطی (بنا به توافق طرفین و یا رأی دادگاه) 110 سکه سر باز زند، زوجه می‌تواند حکم جلب وی را أخذ و او را حبس نماید.

مطالبه مهریه دختر باکره

مهریه دختر باکرِ

برخی مواقع نکاح پیش از وقوع نزدیکی بین زن و شوهر رخ می‌دهد. در چنین حالتی بر اساس قانون از آنجا که زوجه دوشیزه بوده، نصف مهریه تعیین شده در سند نکاحیه به وی تعلق می‌گیرد.

بهترین وکیل کیفری در مؤسسات حقوقی

بهترین وکیل کیفری در مؤسسات حقوقی

وکیل کیفری

همانطور که در بند قبل گفتیم، یکی از مهمترین ویژگی‌های مؤسسات حقوقی این است که از وکلای متعدد که در امور مختلف متخصص هستند، بهره می‌گیرند. یعنی شما با یک دفتر وکالت و یک وکیل مشخص طرف نیستید بلکه با مجموعه‌ای از وکلا روبه‌رو هستید. این امر سبب می‌شود که:

1- شما از تجربه و علم چند وکیل به جای یک وکیل استفاده نمایید؛

2- پرونده شما به شیوه اجماعی و مشورتی میان وکلا مطرح و پیگیری می‌شود؛

3- شما به راحتی می‌توانید وکیل متخصص در موضوع پرونده خود را پیدا کنید.

به عبارت بهتر، مراجعه به مؤسسات حقوقی برای یافتن وکیل کیفری متخصص و متبحر، بسیار هوشمندانه‌تر است. چرا که شما از بین وکلای مختلف حاضر در مجموعه قادر به انتخاب خواهید بود. همچنین مدیریت مؤسسه حقوقی با شناختی که از وکلای همکار خود دارد، می‌تواند پرونده شما را به وکیلی معتمد ارجاع دهد.

جهت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری با ما در ارتباط باشید

راه های ارتباطی جهت مشاوره با بهترین وکیل ها به شرح زیر می باشد:

اینستاگرام: vakilsite@

تلگرام: vakil | @vekalat@

واتساپ: 989124920000+

گروه وکلای آسایش گستران، یک مؤسسه حقوقی است که دفتر مرکزی آن در تهران بوده و حامی و پشتیبان شما در تمام پرونده‌ها اعم از حقوقی و کیفری در سرتاسر کشور است. مؤسسه حقوقی آسایش گستران با بهره‌گیری از وکلای متخصص و مجرب، مدیریتی منظم و پیگیر  و در فضایی امن و آرام به برگزاری کمیسیون‌های مختلف برای پیگیری پرونده‌های شما می‌پردازد. کمیسیون‌های خانواده، حقوقی و کیفری.

آنچه که فعالیت ما را از سایر مؤسسات مشابه متمایز می‌نماید، در درجه اول دارا بودن کمیسیون‌های تخصصی است. بدین معنا که هنگام مراجعه شما به مؤسسه، کارشناسان حقوقی ما با توجه به موضوع پرونده، شما را جهت دریافت مشاوره اولیه و کاملاً رایگان به کمیسیون تخصصی مربوطه ارجاع می‌دهند. برای مثال، اگر موضوع پرونده شما کلاهبرداری باشد، ما پرونده شما را به کمیسیون تخصصی کیفری ارجاع می‌دهیم.

چه شرایطی را باید رعایت کنیم تا طلاق درست باشه؟

چه شرایطی را باید رعایت کنیم تا طلاق درست باشه؟

درخواست طلاق از طرف زن

رعایت چه نکاتی هنگام طلاق مهم است؟:

  1. حتما باید صیغه طلاق خوانده شود.
  2. صیغه طلاق حتما باید عربی خوانده شود.
  3. خانم هنگام طلاق نباید دوران عادت ماهیانه یا دوره نفاس بعداز زایمان باشد.
  4. طلاق حتما باید در حضور دونفر عادل انجام شود.

زنی که حق طلاق دارد چگونه باید طلاق بگیرد؟

منی حق طلاق داشتن یعنی زن میتواند به وکالت از شوهرش خودش را طلاق دهد.

اما با این حال برای طلاق گرفتن تنهایی نمی تواند اقدام کند؛ یا باید همراه مرد برود دادگاه یا اینکه با یک وکیل دادگستری به دادگاه برود.

نکته:هیچکس جز وکیل رسمی دادگستری حق حضور جای مرد را ندارد.

بعداز حضور روال طلاق گرفتن شبیه به طلاق توافقی می باشد…